az biraz, çok biraz ve biraz bazen, biraz sen, bazen sen

on 17 Haziran 2010
Bunca yıldır çözmeye çalıştığım, çalıştığımız; aramızda ne tartışmalara, şiirlere* konu olmuş bu dengesizlik durumlarının Psikolojideki terimini nihayet öğrendik!

Öğrendik diyorum çünkü; benim öğrenmeme Prof. S. ve kendisinin nacizane Psikoloji Öğretmeni yardımcı oldular. Kendilerine, bilgi havuzuma yaptıkları bu engin katkıdan dolayı teşekkürlerimi iletmek istiyorum. Sağ olun, vağrolun!

Peki; ne mi bu dengesizlik durumunun gerçek adı?

BİPOLAR BOZUKLUK.
Yani Manik Depresif Psikoz.

Bende yoktur deyip geçmeyin derim ben, bir göz atın şu belirtilere:


  • Sinirli olma,
  • Aşırı öfke ya da neşe durumları,
  • Her zamankinden farklı davranışların bulunduğu dönemler,
  • Enerji ve aktivitenin artması,
  • Cinsel ilginin artması,
  • Madde kullanımı, özellikle alkol, uyku ilaçları ve kokain
  • Kilo alımı ya da kilo kaybı,
  • Yerinde duramama,
  • Konsantrasyon ve karar vermede güçlük...

Ne dersiniz?
Bence; az biraz ya da çok biraz uydu sanki dimi?



*"... EVET! Adeta zar atarak her gün belirlediği duygularını öğrenmek aylarımı aldı, olasılıklara, mucizelere inandım ..." -Prof. S.

1 yorum:

kevin_palmer dedi ki...

fazla tanıdık

Yorum Gönder

 

Borderless Dreamer Design by Insight © 2009